Звіт з виховної роботи
Доброолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
за І семестр 2018-2019 навчального року.
Основною метою виховної роботи є виховання особистості учня, набуття ним
соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу,
формування в нього наукового світогляду, розвиненої духовності, моральної,
естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських,
патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів
поведінки.
Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну
творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює,
уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий
досвід, тобто готова до суспільного життя.
В основі завдань і принципів виховної діяльності лежать такі види
виховання:
Громадянське виховання, національно-патріотичне виховання, морально-етичне,
правове виховання, художньо-естетичне, військово-спортивне і фізичне виховання,
трудове виховання, професійна орієнтація молоді, екологічне.
Виховна робота у Доброолександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів здійснюється на
основі Програми "Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів" за такими напрямками:
1. Ціннісне ставлення до себе.
2. Ціннісне ставлення до сім'ї,
родини, людей.
3. Ціннісне ставлення до праці.
4. Ціннісне ставлення до
природи.
5. Ціннісне ставлення до мистецтва.
6. Ціннісне ставлення
особистості до суспільства і держави.
Згідно з річним планом роботи школи
педагогічний колектив у І семестрі
2018-2019 навчального року створював сприятливі умови поліпшення рівня
виховного процесу, плідно працював над впровадженням проблеми «Гармонізація
родинного та шкільного виховання з використанням сучасних виховних
здоровязбережувальних технологій та методик через проектну діяльність ».
Діяльність методоб’єднань класних керівників 1-4 та 5-11 класів була
спрямована на реалізацію головної мети: морально- етичне,
патріотичне та інтелектуальне виховання як шлях до всебічно і гармонійно
розвинутої особистості.
Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна
наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована
на виховання у них патріотичних почуттів, готовності до майбутнього
захисту своєї Батьківщини, ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до
праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.
Протягом І семестру 2018-2019 навчального
року учні та вчителі школи були активними учасниками загальношкільних та
районних заходів.
Всі події, які відбувались у школі , вчителі намагались висвітлити на
сторінці школи в соціальній мережі Facebook та на шкільному блозі.
Для проведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовуються
такі форми: накази, індивідуальні бесіди, винесення відповідних питань на
засідання педагогічної ради, методичні об’єднання класних керівників. Виконуючи
основні завдання виховання учнів у школі спільно з педагогічним колективом
використовуємо різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи,
години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди,
акції, виставки.
Заходи, які проводились у школі,
відповідно до орієнтирів виховання
у І семестрі 2018- 2019 навчального
року
Ціннісне ставлення
до себе
Відповідно до програми орієнтирів виховання, а саме, «ціннісне ставлення до себе», в нашій школі було проведено ряд
заходів, які були спрямовані саме на цей напрям. Класоводи та класні керівники
проводили інструктажі ,бесіди, круглі столи, залучали медичного працівника для
бесіди, відкриті заходи та ін.
Під час проведення виховних заходів вчителі намагалися виховувати вміння
адаптуватися в різних життєвих ситуаціях, коректувати та регулювати свою
поведінку, виховувати вміння оцінювати свій фізичний та психічний стан
здоров’я.
- 07.09.18 року був проведений День спорту та здоров’я.
Спортивні змагання для 1- 11 класів.
- Поїздка до м.Львова -заступник директора з ВР Миронюк А.В.
- Поїздка у Карпати- класний керівник 9 класу Скокова Л.С.
- Поїздка до Одеського оперного театру- Крива А.О.
- Тиждень «Ми- проти булінгу» З 1 по 9 листопада 2018 року
- Інформаційна година «Що таке толерантність?» - класний керівник 11 класу- Палаш Олена Іванівна
Виховання в учнів загальнолюдських моральних цінностей – це є основним
пріоритетом в роботі класних керівників. Ці заходи повинні бути спрямовані на
основі наших культурних цінностей.
Учні повинні зрозуміти, яку важливу роль в їхньому житті відіграє родина,
близькі друзі. Вони мають відчути, що сім’я- це вже величезне багатство для
кожного із нас. Особливо, хочеться , щоб учні були не байдужими до людей
похилого віку, одиноких людей.
- З 26 по 28 вересня проходили заходи щодо вшанування В.О. Сухомлинського
- 27 жовтня – Заярченко Людмила Ярославівна провела інформаційну хвилину для учнів 1-А класу «Життєвий тат ворчий шлях Т.Г. Шевченка»
- 30 листопада проведений літературний брейн-ринг присвячений 180- річниці з дня народження Івана Нечуя-Левицького для учнів 10 та 11 класів (класний керівник Бойчук Н.І.)
1 жовтня, учні 2 класу та
класний керівник – Бершадська Г.Т.,
провели класну годину до Всеукраїнського Дня Бібліотекаря.
Ціннісне ставлення
до праці
Як говорив М. Горький : «У законі
Архімеда йдеться про точку опори. І ми знайшли її. Праця - ось що допоможе
перевернути світ!» Саме так, привчаючи дітей до праці ще змалечку, ми
виховуємо їх самостійними, цілеспрямованими, адаптованими до зовнішніх
чинників, які можуть викликати стресові ситуації в учнів.
В цьому році класні керівники та класоводи також намагалися активно
залучати учнів до праці. Окрім запланованих класних годин, які були присвячені
даній тематиці, учні активно долучалися до
генерального прибирання класних кімнат, пересаджування квітів.
А найбільше задоволення дітям приносило- виготовлення новорічних прикрас.
Робота гуртка "Акварель "- керівник Палаш Олена Іванівна
Виставка "Щедрість рідної Землі"
Ціннісне ставлення до природи
Виховання учнів має бути спрямованим також і на екологічний напрямок, любов
до природи, бажання зберегти природу, а не нашкодити їй. Людство рухається до
того, що в природі починають відбуватися процеси, які вже неможливо зупинити, або ж зупинити дуже
важко. Якщо кожна людина на Землі
зрозуміє, що вона може хоч трішки вплинути на зміни в нашому кліматі, проблеми
з екологією можна буде легше вирішити. Тому
вчителі нашої школи, намагаються це
привити дітям ще із молодшого
шкільного віку.
Ціннісне ставлення до мистецтва
Школа сприяє вихованню української
культури, розвитку творчої ініціативи та пізнавальної діяльності молоді,
формуванню естетичного смаку. В цьому навчальному році класні керівники разом
зі своїми учнями активно працювали в напрямі культури та мистецтва.
З 26 по 29 грудня у нашій
школі проходитимуть Новорічні ранки для
учнів 1-11 класів.
Ціннісне ставлення особистості до
суспільства і держави
Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу
учнів школи, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального
досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків,
успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури
взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.
Згідно поставлених завдань, протягом року були проведені заходи, що були
направлені саме на національно-патріотичне виховання. Бути патріотами учні навчались на виховних, класних годинах,
позакласних заходах, що були присвячені цій темі. Проводились загальношкільні
лінійки на національно- патріотичну тематику :
- Зустріч із випускником школи Поддубняком Владиславом Володимировичем- воїном-контрактником ,молодшим сержантом ВСУ.
- Трагедія Бабиного Яру
- Проводились практичні заняття із Захисту Вітчизни
- День ЗахисникаУкраїни
- Відкриття конкурсу ім.. Т.Г. Шевченка
- 100-річчя першоїукраїнської поштової марки
- День української писемності
- ТрадиційнийДоброолександрівський ярмарок
- Українкою я народилася- класний керівник 10 класу- Бойчук Н.І.
- А я просто українка, україночка. – заступник директора з ВР Миронюк А.В.
- День пам’яті жертв Голодомору- класоводи такласні керівники активно долучали учнів до вшанування пам’яті жертв Голодомору,проводивши різні заходи.
- День Збройних Сил України- в цьому році учні6-А, 6-Б класів та педагог- організатор Адаменко Олена Володимирівна,провели чудовий захід, на якому привітали хлопців, чоловіків та гостей свята ізДнем Збройних Сил України.
- День вшанування ліквідаторів наЧАЕС
В цьому семестрі , учнівське самоврядування , заступник директора з виховної
роботи та педагог організатор, постійно оновлювали інформаційні куточки відповідно до тематики.
Превентивне виховання
До завдань, які ставить перед собою превентивне виховання, передусім
належить формування високоморальної свідомості учнів, яка є головним
чинником,що впливає на вибір способів на основі морально – правових знань,
уявлень, поглядів, переконань, почуттів, які склалась у нашому суспільстві і
становлять суспільну свідомість, що має вирішальний вплив на формування
індивідуальної свідомості.
Одним із завдань превентивного виховання є формування в учнів моральних
почуттів, які б регулювали їхню поведінку: почуття законності обраної мети,
правомірності шляхів і засобів їх реалізації, справедливості, відповідальності
тощо.
Другим завданням
превентивного виховання учнів є вироблення у них навичок і звичок
високоморальної поведінки. Оскільки у кінцевому підсумку вся виховна робота
спрямовується на формування соціально- активної
особистості.
26.11. -виховна година «Підліток у світі шкідливих звичок», 11 клас, Палаш
Олена Іванівна.
03.12.- загальношкільна виховна
година «СНІД- загроза людству»
Правове виховання
Основна мета правового виховання — дати людині необхідні в житті юридичні
знання і навчити її поважати закони і підзаконні акти та додержуватися їх,
тобто сформувати достатньо високий рівень правової культури, здатний значно
зменшити кількість правопорушень. Кожна
людина, знаючи свої права і обов'язки, може грамотно захищати себе від
незаконних дій з боку юридичних органів, що застосовують право.
Проаналізувавши виховну роботу нашої школи за І семестр 2018-2019 н.р.,
слід зазначити, що учні школи були задіяні в навчально-виховному процесі,
залучені до роботи гуртків, спортивних секцій, позакласної та позашкільної роботи.
Педагоги нашої школи докладають багато
зусиль, щоб виховати справжніх громадян України, людей, спроможних увійти у
нове життя та йти обраним шляхом.
А.В. Миронюк
Заступник директора з виховної роботи
Немає коментарів:
Дописати коментар