05.06.19

Звіт з виховної роботи за ІІ семестр

Звіт з виховної роботи  Доброолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 
   за ІІ семестр 2018-2019 навчального року

Входження України в європейський освітній простір, розбудова національної системи освіти породжують певні зміни в концептуальних підходах та парадигмі освіти й виховання учнів на сучасному етапі.
У зв’язку з політичною та економічною ситуацією в нашій країні, 2018-2019  навчальний рік став особливим для школи. В сучасних важких і болісних ситуаціях, викликів і загроз, та водночас значних перспектив розвитку, важливих змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням є визначення нової стратегії виховання.
Сьогодні ми розглядаємо стратегію виховання як багатокомпонентну та багатовекторну систему, яка є основою формування особистості школяра та значною мірою впливає на розвиток України в цілому. Саме країна та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення власної долі, долі своєї держави, подальших глобальних змін на планеті.



Пріоритетним напрямом виховання у 2018-2019  навчальному році    стало  формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, національна свідомість, патріотизм, правосвідомість, політична культура тощо. А стрижнем виховного процесу є національно – патріотичне та громадянське спрямування.
Колектив школи керувався головним завданням  – виховати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме й поважатиме закони, любитиме Україну, орієнтуватиметься в сучасному політичному житті й буде готовий працювати заради процвітання своєї  Одещини  – Батьківщини

       Ціннісне ставлення до себе

Ціннісне ставлення до себе передбачало  сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Протягом ІІ семестру 2018-2019 н.р. щодо реалізації цього напрямку було проведено такі заходи:

      16.01.- інф. хвилина "Обережно, ожеледиця ".
                Вступний інструктаж з ТБ. 
      23.01.- лекція  "Пожежна безпека вдома"
             (класоводи та класні керівнки)
      29.01.- класна година "Бережи здоров*я змолоду"
              (класоводи та кл. керівники)
      05.02.- класна година "Що я ціную у житті?"
               (класоводи та кл.керівники)
      15.02.- виховний захід квест-гра "Шкідливі звички",
      класовод 1-А класу - Заярченко Людмила Ярославівна
   
23 

04.03. -Виховна година "Подорож під назвою життя"- (кл.керівники)
25.04. - практичні заняття "Безпека на дорозі", класовод 1-А класу 
 Заярченко Людмила Ярославівна

25.03.- виховна година "Туберкульоз- біда для українців",кл.керівник 10 класу - Бойчук Наталія Іванівна
24.04.- виховний захід "Здоров'я ", проведений в рамках тижня природничих наук класним керівником 6-А класу Адаменко Оленою Володимирівною.

 
            Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей
Ціннісне ставлення до людей виявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов’язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості — це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Характер ставлення особистості до соціального довкілля змінюється з віком.

Заходи, які були проведені у школі протягом ІІ семестру:

02.02.   Вечір зустрічі з випускниками
 «Сторінками шкільного  фотоальбому».
      Класний керівник 11 класу  Палаш Олена Іванівна
14.02. Класні години, присвячені  Дню Святого  Валентина,
класовод 4 класу- Кушко Вікторія Ігорівна
Класовод 1-А класу- Заярченко Людмила Ярославівна


07.03. Виховний захід «Нумо, дівчата» присвячений  Міжнародному    
               жіночому дню, провела ЗДВР     А.В. Миронюк

22.03. Фестиваль «Обряди і звичаї мого села», обряд святкування Великодня у німецькому поселенні Доброолександрівки, підготували ЗДВР – А.В.Миронюк та класний керівник 11 класу- О.І. Палаш.

26.04. – загальношкільна благодійна акція «Великодній кошик» для вчителів-пенсіонерів та жителів похилого віку  с. Доброолександрівка



 07 травня, НАПЕРЕДОДНІ ДНЯ СІМ'Ї ТА ДНЯ МАТЕРІ У 2 КЛАСІ ДОБРООЛЕКСАНДРІВСЬКОЇ ЗОШ БУЛО ПРОВЕДЕНО РОДИННЕ СВЯТО ПІД НАЗВОЮ " РОДИНА, РОДИНА- ЦЕ ВСЯ УКРАЇНА", яке провела класовод 2 класу- Бершадська Галина Трохимівна.

11 травня був проведений концерт для наших найрідніших жінок, для матусь та бабусь. Організували свято учні 3-А класу та класовод Дубська Надія Олександрівна, а учні 1-их, 2, 3-б та 4 класів з радістю підтримали та взяли участь в святі.

 Ціннісне ставлення до праці
Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підпри­ємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конку­рентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Проведені заходи, які були направлені на формування в учнів ціннісного ставлення до праці:
Виготовлення привітальних листівок до свят
учнями 1-Б класу, класовод Риженко Олена Петрівна.

25.04. – загальношкільна акція « Чисте село- здорова нація»



Ціннісне ставлення до мистецтва
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов’язаних з мистецтвом.
Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Виховними досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх виразності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації.
Показником результативної роботи у цьому напрямку слід вважати активну участь учнів у культурному житті школи: концертах, виставках, екскурсіях, конкурсах тощо.
Заходи , які були спрямовані на формування ціннісного ставлення до мистецтва:
14.02. - позакласний захід "Щира Масляна йде", підготувала класний керівник 8 класу- Дудник Ольга Миколаївна

18.03. Виховна година   «Всесвітній день поезії» (класоводи та кл.керівники)
Конкурс на кращого читця поезій Т.Г.Шевченка, вчитель української мови та літератури  Бойчук Наталія Іванівна




класовод 2 класу- Бершадська Галина Трохимівна

26.03.Класна година  « Міжнародний день театру» (класоводи та кл.керівники)
28.05. урочиста лінійка "Прощавай, початкова школо!", підготувала класовод 4 класу - Кушко Вікторія Ігорівна


 31.05.Свято Останнього дзвоника «Країна дитинства»-  підготувала ЗДВР А.В.Миронюк



Ціннісне ставлення до суспільства і держави

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВИ виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості й ідентифікації, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Пріоритетними  рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Старшокласники не лише ідентифікують себе з українським народом, але й прагнуть жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її національного демократичного відродження; працювати на її благо, захищати її; поважати Конституцію України і дотримуватися Законів; бережно ставитись до етно-етичної культури народів України; володіти рідною та державною мовою; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість.

21.01. Загальношкільна виховна   година   «День Соборності України».
25.01. Міжнародний день пам’яті  жертв Голокосту.
 28.01.Виховна  година   . «День пам’яті Героїв бою під Крутами
4.02. Виховна година  «Мій край – моя історія жива» проекти.(класні керівники)
11.02.Виховна година  «День вшанування учасників бойових дій в Афганістані.»  (класні керівники)
Класний керівник 10 класу- Бойчук Наталія Іванівна

 25.02.Виховна година   «День Героїв Небесної Сотні» (класні керівники)
   Підготувала класовод 1-Б класу- Риженко Олена Петрівна

26.02 Класна година     «Міжнародний день рідної мови»
Підготувала  класний керівник 11 класу- Палаш Олена Іванівна

11.03.Виховна година   «Живи,Кобзарю, в пам’яті людській».(класні керівники).

          Загальношкільна лінійка "Іду з дитинства до Тараса", підготувала        
              класний  керівник 5-Б класу - Сватаненко Наталія Миколаївна та                  вчитель музичного мистецтва - Кочкоров Карім Ганіжонович



       Літературно-музична композиція "Доторкнутись до душі Шевченка",   
          підготувала класний керівник 10 класу- Бойчук Наталія Іванівна,                        вчитель музичного мистецтва -Кочкоров Карім Ганіжонович


26.04. Загальношкільна лінійка « Чорнобиль- чорний біль нашого народу.»
                                      Позакласний захід підготувала класовод 3-Б класу- 
                                                       Крива Алла Олександрівна 
                Загальношкільну  "Чорнобиль - наш біль" підготувала класний                                                               керівник 7-А класу- 
                                          Агеєва Марина Володимирівна

08.05. День пам’яті та примирення   (класні керівники)
17.05. Акція  «День Вишиванки»  (класні керівники)
20.05 Виховна година  " День Слов’янської писемності"    (класні керівники)
24.05.  Інформаційна хвилинка "День Європи" для учнів 1-Б класу                  
            підготувала   класовод Риженко Олена  Петрівна




Ціннісне ставлення до природи

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її самоцінності; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві.

19.03.Всесвітній день водних ресурсів


22.03. «Свято зустрічі весни та птахів», провела класовод 1-Б класу- Риженко Олена Петрівна

16.04.В.Г.  Міжнародний День довкілля
(класні керівники)

07.05. Акція «Посади  рослину біля школи»


Класний керівник 11 класу- Палаш  Олена Іванівна

Превентивне виховання
Проблеми нашого суспільства гостро впливають на школу. Помітним стало в учнів падіння інтересу до навчання. Кількість важковиховуваних підлітків зростає. Зараз це складне соціальне та педагогічне явище. Його подолання вимагає від освітньої установи розробки ефективної системи превентивного виховання учнівської молоді.

Превентивне виховання в школі – це система підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за діяльністю школярів.
Протягом ІІ семестру,методичне об*єднання класних керівників проводили такі заходи щодо впровадження превентивного виховання учнів школи:

30.01.Інформаційний бюлетень «Шкідливі звички»  (ЗДВР-Миронюк А.В.)
06.02.Профілактичні бесіди з подолання безпритульності та бездоглядності.(ЗДВР- Миронюк А.В.)
Уроки здоров’я  «1 Березня – день боротьби з накроманією» (класні керівники.)
12.03. «Ваш вибір- можу, хочу, треба берегти здоров’я  »(класні керівнки.)
25.03. В.Г. Всесвітній день боротьби з туберкульозом(класні керівники)
17.04. Інф.бюлетень «Шкідливі звички. наркоманія»
(ЗДВР та педагог - організатор)
10.05. «Шляхи подолання бездоглядності у дітей» (Класні керівники)
27 .05. В.Г. Всесвітній день боротьби з курінням. (класні керівники)
  


Правове виховання
Правове виховання— виховна діяльність сім'ї, школи, правоохоронних органів, спрямована на формування правової свідомості та правомірної поведінки дітей.  Потреба широкого правового виховання молоді зумовлена зростанням творчої, організуючої, координуючої ролі права в соціальному, політичному й економічному розвитку суспільства. Правове виховання покликане забезпечити формування у молоді високої правової культури, яка передбачає глибокі правові знання і прагнення поглиблювати їх, свідоме ставлення до прав та обов'язків, повагу до законів і правил людського співжиття, готовність дотримуватися і сумлінно виконувати їх. Висока правова культура громадян є однією з базових засад утвердження громадянського суспільства і правової держави, реалізації демократичних свобод. Ще римський політичний діяч Марк Тулій Цицерон (106—43 рр. до н.е.) стверджував: «Треба бути рабом закону, аби залишитися вільним».


27.02. Конвенція про права дитини  інформаційний  вісник   (ЗДВР Миронюк А.В., педагог- організатор  -Адаменко О.В.)

13.03.інф. хвилина "Насилля – це жорстоке правопорушення" (ЗДВР - Миронюк А.В.)

24.04. Бесіда  «Насилля в сім’ї. Шляхи його подолання » (класні керівники)
16.05. Прав. вісник   «Право та відповідальність (класні керівники)

Протягом навчального року  над реалізацією виховної системи школи працювало методоб*єднання класних керівників. Голова методичного об*єднання Палаш Олена Іванівна активно проводила збори класних керівників протягом року. За 2018-2019 н.р. відбулося 5 засідань методичного об*єднання:
Засідання №1 "Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, організація виховної роботи у 2018-2019 н.р."
 Засідання №2 "Методи превентивного виховання. Булінг, торгівля людьми."
Засідання №3 "Сутність і особливості розвитку особистості. підсумки роботи за І семестр"
Засідання №4 "Удосконалення родинного виховання учнів"
Засідання № 5 "Функціонування виховної системи, грунтованої на вихованні ціннісних ставлень особистості.  Завдання на 2019-2020 н.р. Підсумки за 2018-2019 навчальнийрік."
За 2018-2019 н.р. було 100% охоплено учнів  виховним процесом та залученням їх до позакласних та виховних заходів.
Адміністрацією школи проводились такі види перевірки: анкетування, перевірка стану ведення класних та виховних годин, виховних заходів, оформлення класних куточків та класних кімнат.

  

А.В. Миронюк
      
Заступник директора  з виховної роботи                 




Немає коментарів:

Дописати коментар