Планування виховного процесу Доброолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
змісту, форми роботи, засобів педагогічного впливу, прийомів залучення учнів до
діяльності і спілкування були визначені завданнями Програми «Основні орієнтири
виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», та низкою
нормативно-правових актів, зокрема:
Загальною декларацією прав
людини;
Декларацією прав дитини;
Конвенцією про права дитини,
прийнятою Генеральною асамблеєю Організації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959
року;
Всесвітньою декларацією
про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей;
Конституцією України.
Законами
України:
«Про освіту», від 23.03.1996 р., №
100/96-ВР змінами, доповненнями).
«Про загальну середню освіту», від
13.05.1999 р., № 651-XIV.
«Про позашкільну освіту», від
22.06.2000 р., № 1841-III.
Метою виховання є становлення
громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудувати її
як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, здатного
виявити національну гідність, знати свої обов’язки і права, цивілізовано
відстоювати їх, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, успішно
самореалізуватися в соціумі як
громадянин, сім’янин, професіонал, носій культури.
Мета виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:
- забезпечення сприятливих умов для
самореалізації особистості відповідно до її інтересів та суспільних вимог;
- врахування вікових та
індивідуальних особливостей школярів, особистісних новоутворень школярів, що
передбачає вибір доцільного змісту, форм і методів та відповідних виховних
технологій;
- закріплення широких соціальних
мотивів громадянського обов’язку, необхідності приносити користь своїй державі;
- врахування соціальних
мотивів, які стають більш
диференційовані і дійові за рахунок розширення контактів школярів з ровесниками
і вчителями;
- виховання національної свідомості,
любові до рідної землі, родини, свого народу, держави;
- виховання правової культури,
поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
- забезпечення соціального захисту
вихованців, їх психічного і фізичного здоров’я, вироблення спільно з
учителями-предметниками, психологом, батьками оптимального режиму життя й організації
навчання, створення сприятливого мікроклімату спілкування у класному колективі;
- залучення до здійснення виховного
процесу батьків, організація сімейно-родинного виховання;
- спонукання зростаючої особистості
до протидії проявам аморальності, правопорушень.
Крім того, під
час організації навчально-виховного процесу необхідно було дотримуватись приписів наказу
Міністерства від 07.09.2000 № 439 «Про
затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в
навчальних закладах України».
Одним із дієвих засобів
національно-патріотичного виховання було проведення дитячих та молодіжних ігор
у позаурочний час таких, як всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра
„Сокіл” („Джура”), фізкультурно-оздоровчий патріотичний комплекс школярів
України “Козацький гарт”; укладання
квітів до пам᾿ятника Невідомому солдату (20.09.19р. – День Партизанської слави); інформаційне повідомлення «День пам᾿яті жертв Голодомору та політичних
репресій» (25.11.19р.) ; флешмоб «Єдина Україна» (22.01.20р.); акція «Запали свічку пам᾿яті» до дня пам᾿яті жертв
Голокосту (27.01.20р.);
фото-акція пам᾿яті «День Перемоги в обличчях» (01.05-07.05.20р.).
В освітньому закладі елементи дорослого
громадянського життя моделюються через учнівське самоврядування.
Учнівське самоврядування в нашій школі діє через
двоступеневу структуру — загальношкільний і класний рівні.
В Доброолександрівській школі діє Шкільний Парламент «Нове покоління».
Робота ведеться в п᾿яти Міністерствах: освіти
та науки, дисципліни і правопорядку, милосердя та добрих
справ, спорту та охорони здоров᾿я, Міністерство культури.
04.12.19р. конкурсно-розважальна конференція "Здоровим бути модно" в
рамках семінару заступників директорів із виховної роботи та
педагогів-організаторів на тему "Актуальні аспекти превентивного виховання
у сучасних закладах загальної середньої освіти."
ПРЕЗИДЕНТ ШКОЛИ - НІЯЧЕНКО ДМИТРО, учень
10 класу
|
ЗУЄВА ТЕТЯНА, учениця 11 класу, очолює Міністерство милосердя та добрих справ
БАКАЛЕНКО МАРІЯ,
учениця 11 класу, очолює Міністерство культури
|
ЗУЄВ СЕРГІЙ, учень 9 класу, очолює Міністерство спорту та охорони здоров᾿я
|
Очолює Шкільний Парламент Президент, який
разом з Прем᾿єр-міністром ШП та
головами міністерств здійснює керівництво шкільним самоврядуванням.
Шкільне учнівське самоврядування
працює під девізом «Пропонуй! Плануй! Організовуй! Виконуй!».
Розроблено та затверджено статут ШП, який
складається з наступних розділів: загальні положення, принципи діяльності ШП,
структура ШП, повноваження членів ШП, вибори членів ШП, діяльність комісій ШП,
облік роботи, форми роботи.
Сформовані заповіді учнів, розроблені
програми діяльності міністерств. Кожне міністерство планує
свою роботу і намагається самостійно втілювати плани в життя.
Актив школи формується з
представників класних колективів, яких рекомендує вищий орган класу – класні
збори.
Засідання ШП проводяться щомісячно, але
більш дієвим є проведення оперативних нарад з різних напрямків діяльності
учнівського самоврядування з метою повсякденного практичного керівництва
самоврядуванням, заслуховуються звіти представників класів, визначаються
завдання на наступний тиждень. Тривалість
оперативки – 15 - 20
хв. У той же день учні, які беруть
участь в оперативці, інформують класного керівника та актив класу, про що йшла
мова на нараді, які завдання належить вирішувати.
Для активізації діяльності Шкільного Парламента закріплюється за кожним
міністерством педагог-радник.
1.Міністерство освіти та науки – Адаменко О.В., педагог-організатор.
2.Міністерство дисципліни
і правопорядку – Кушко В.І., соціальний педагог.
3. Міністерство милосердя та добрих справ – Бойчук Н.І., вчитель української мови та літератури.
4. Міністерство спорту та охорони здоров᾿я – Ткачова О.П., вчитель початкових класів.
5. Міністерство
культури – Палаш О.І., вчитель трудового навчання та образотворчого мистецтва.
З метою
підвищення рівня правової освіти й політичної культури майбутніх виборців,
підвищення інтересу до інституту виборів у школярів, виховання у підлітків
активної життєвої позиції, стало традицією проведення у Доброолександрівській
ЗОШ I-IIІ ст. навчально-ділової гри «Вибори Президента учнівського
самоврядування».
16 вересня гра стартувала. Заяви на участь подали 2 учні: Даркін Іван, учень 9 класу і Ніяченко Дмитро, учень 10 класу.
16 вересня гра стартувала. Заяви на участь подали 2 учні: Даркін Іван, учень 9 класу і Ніяченко Дмитро, учень 10 класу.
27 вересня, після двотижневого агітаційного
марафону, пройшли відкриті демократичні вибори. І нарешті, 2 жовтня відбулася
інавгурація новообраного Президента учнівського самоврядування – Ніяченка
Дмитра.
Учнівське самоврядування сформовано
на основах демократичного підходу щодо визначення роботи у шкільному колективі,
що сприяє вільному виявленню особистості у шкільному колективі.
Міністерство освіти та
науки під час своєї роботи сприяло вдосконаленню навчальної діяльності учнів;
участь в організації та проведенні предметних олімпіад та предметних тижнів, інтелектуальних
ігор, конкурсів, турнірів.
Міністерство дисципліни
та правопорядку мало за мету
розвивати активну позицію в навчально-виховному процесі; виховувати
культуру поведінки учнів; брати участь в організації чергування по школі; проведення
профілактичної роботи: рейди «Урок» (після запланованих
канікул), «Ні - запізненням» (в кінці кожного місяця), «Дзеркало» (01.11.19р.) , «Моя класна кімната» (вересень), «Як живеш зошит, підручник, парто» (22.10.19р.); робота опергрупи профілактики правопорушень;
шефська робота в молодшій школі.
Міністерство
спорту та охорони здоров᾿я
обрали саме такий зміст діяльності:
участь в організації проведення Олімпійського тижня; спортивно-козацькі ігри «Сокіл»(«Джура»), «Козацький гарт», свято «День Чоловіків!»; диспут «Здоровим бути модно»; проведення акції «Допоможи птахам!», акції «МИ – проти СНІДУ!» (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом); організація та проведення Днів здоров'я; участь у Дні ЦЗ; поширення інформації про коронавірус; робота з учнями волотерської групи «Турбота».
участь в організації проведення Олімпійського тижня; спортивно-козацькі ігри «Сокіл»(«Джура»), «Козацький гарт», свято «День Чоловіків!»; диспут «Здоровим бути модно»; проведення акції «Допоможи птахам!», акції «МИ – проти СНІДУ!» (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом); організація та проведення Днів здоров'я; участь у Дні ЦЗ; поширення інформації про коронавірус; робота з учнями волотерської групи «Турбота».
30.10.2019 - навчальна евакуація
учнів та працівників школи.
Міністерство
милосердя та добрих справ мало за мету приймати участь в
організації допомоги ветеранам війни та праці, дітям з особливими потребами;
ініціювання проведення благодійних акцій, зустрічі з волонтерами та воїнами
зони АТО, флешмоб-акції «Долоньки миру».
Міністерство
культури сприяло духовному збагаченню учнів,розвитку талантів,
організовувало змістовне дозвілля: творчі виставки, конкурси, благодійний ярмарок «Щедра осінь», заходи, пов'язані із героїзацією осіб, які віддали життя за незалежність України; вшанування їх пам'яті, акція «Смайлик» (03.10.19р.), працює кінозал до Всесвітнього Дня Мультфільмів (30.10-31.10.19р.); День Свято Миколая; День Святого Валентина; виставка «Родинне дерево Тризуба (19.02.20р.);організація та проведення конкурсу малюнків «Підтримаємо наших лікарів!» (квітень 2020р.).
організовувало змістовне дозвілля: творчі виставки, конкурси, благодійний ярмарок «Щедра осінь», заходи, пов'язані із героїзацією осіб, які віддали життя за незалежність України; вшанування їх пам'яті, акція «Смайлик» (03.10.19р.), працює кінозал до Всесвітнього Дня Мультфільмів (30.10-31.10.19р.); День Свято Миколая; День Святого Валентина; виставка «Родинне дерево Тризуба (19.02.20р.);організація та проведення конкурсу малюнків «Підтримаємо наших лікарів!» (квітень 2020р.).
Для організації та участі у календарних, традиційних
шкільних святах, заходах, конкурсах, тощо у школі був розроблений план виховної
роботи, що охопив усі напрямки виховання.
Превентивне виховання передбачає
реалізацію заходів, спрямованих на попередження злочинів і злочинності,
вдосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі; розвиток умов, що
сприяють збереженню здоров'я та життя дітей, виявлення негативних змін у
поведінці учнів, вивчення причин і умов, що сприяють скоєнню злочину,
попередження їх подальшого розвитку; організацію змістовного дозвілля,
поліпшення роботи з підлітками з девіантною поведінкою, надання їм допомоги в
самовихованні.
04.12.19р. Конкурсно-розважальна конференція
«Здоровим бути модно».
Правове виховання. Метою є
формування правової свідомості на основі тих правових знань, уявлень,
переконань, що склалися в нашому суспільстві, почуттів, що регулюють поведінку:
почуття законності обраної мети, правомірності шляхів її реалізації,
справедливості, активної протидії порушникам законів нашої країни; докорінне
підвищення правової культури всіх учасників освітнього процесу.
20.11.19р. Інформаційна хвилина
«Декларація про права людини».
Трудове виховання спрямоване на формування творчої,
працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря, свідомого
ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства, готовності до
життєдіяльності і праці в умовах ринкових відносин, формування в учнів розуміння
загальних основ сучасного виробництва, вміння включатись у виробничі відносини,
виховання дисциплінованості, організованості, бережливого ставлення до
суспільної і приватної власності, природних багатств.
20.11.19р. Акція
«Посади дерево на подвір᾿ї рідної
школи», яку організував Президент Доброолександрівської ЗОШ –Ніяченко Дмитро.
20.09.19р. Трудовий десант «Чисте
довкілля».
Художньо-естетичне
виховання передбачає
формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, переконань
та ідеалів, естетичного сприймання та емоційного ставлення до прекрасного,
духовне збагачення учнів, розширення їх світогляду, оволодіння цінностями і
знаннями в галузі світового та народного мистецтва, музики, архітектури,
побуту, ремесел; озброєння школярів естетичними знаннями, виховання художнього
смаку, вироблення естетичної активності, бажання вносити прекрасне у життя,
примножувати культурно-мистецькі надбання народу.
06.11.19р. Виступ екологічної
агітбригади «Ноосфера».
14.01.20р. Поїздка до Одеського
Національного Академічного театру
Опери та Балету.
19.12.19р. День Святого Миколая у школі.
14.02.20р. День Святого Валентина у школі.
Мета громадянського виховання - сформувати свідомого громадянина,
патріота, професіонала, тобто людину з притаманними їй особистісними якостями й
рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та
поведінкою, спрямованими на розвиток демократичного громадянського суспільства
в Україні.
30.09.19р. Ярмарок
«Щедра осінь».
27.11.19р. Акція
«Пішохідний перехід».
Військово-патріотичне виховання покликане забезпечити
морально-політичну і практичну підготовку щодо виконання обов’язку – захисту
незалежної Батьківщини, військової служби у Збройних Силах України. Головними
завданнями є формування психологічних та морально-вольових якостей (стійкості,
мужності, готовності до подвигу, самопожертви), особистісних поглядів на
сучасні події; самовиховання і самопідготовка, спрямовані на оволодіння певними
світоглядними знаннями і уявленнями, фізичний розвиток особистості.
01.11.19р. Свято «День чоловіків». Підготував класний керівник 6-А класу Кочкоров К.Г.
17.02.20р. Виховна
година «Афганістан».
18.02.20р. Свято-зустріч
«Афганістан – біль моєї душі».
Підготувала ЗДВР Миронюк А.В.
20.02.20р. Урок-реквієм «У нашій
пам’яті вони назавжди залишились», присвячений Героям Небесної Сотні.
Моральне виховання спрямоване на прищеплення і
розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з
моральними нормами, прийнятими в суспільстві. Система морального виховання
спрямована на формування цілісної моральної особистості, яка включає такі
гуманістичні риси, як доброта, чуйність, милосердя, увага, толерантність,
совість, чесність, справедливість, людська гідність, повага і любов до людей, правдивість
і скромність, сміливість і мужність.
Благодійна
акція «Допоможемо одужати нашому односельцю Колотило Івану, який отримав травми
під час ДТП».
Благодійна
акція «Не дамо хворобі перемогти!». Зібрані кошти призначалися для одужання
Лілії Шутко.
Екологічне
виховання покликане
забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв'язок природи
і суспільства, допомогти
зрозуміти багатогранне значення природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема, сформувати розуміння, що природа - це першооснова існування людини, а людина частка природи, виховати свідомо добре ставлення до неї, почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, розвивати творчу активність щодо охорони та перетворення оточуючого середовища, виховувати любов до рідної природи.
зрозуміти багатогранне значення природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема, сформувати розуміння, що природа - це першооснова існування людини, а людина частка природи, виховати свідомо добре ставлення до неї, почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, розвивати творчу активність щодо охорони та перетворення оточуючого середовища, виховувати любов до рідної природи.
31.10-01.11.19р. Акція – заклик «Не паліть опале
листя!»
Конкурс малюнків «Екологія нашої планети».
28.10.19р. Брейн-ринг «Чорне море». Підготувала вчитель біології Дудник О.М.
Метою напрямку "Формування здорового способу життя" є забезпечення
повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров'я,
формування фізичних здібностей особистості, гармонії тіла і душі; виховання
потреби у регулярних заняттях фізичною культурою і дотриманні режиму дня, у
прагненні до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями і навичками, утвердження
здорового способу життя.
09.09-13.09.19р. Олімпійський тиждень.
Головними завданнями родинно-сімейного виховання є
гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя в існуючих
соціальних умовах, реалізація її творчого потенціалу, формування у дітей
моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності,
розуміння пріоритету виховання дітей у сім’ї та гуманних взаємин між членами
кожної родини, важливості ролі сім’ї у житті суспільства, створення сприятливої
трудової атмосфери в сім’ї, виховання національної свідомості і самосвідомості,
культури поведінки в сім’ї, залучення до традицій родинно-побутової культури
українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.
13.12.19р. Свято «Чайна симфонія».
06.08.20р. Свято-привітання з 8
Березня «Весняний букет Доброолександрівської школи».
Адміністрацією школи проводились такі види контролю з
виховної роботи педагога-організатора:
·
наказ № 279 від
04.11.2019 року «Про підсумки перевірки огляду класних кімнат»;
·
наказ № 3 від
02.01.2020 року «Про підсумки конкурсу на краще прикрашання класних кімнат
напередодні Новорічних свят»;
·
наказ № 7 від
02.01.2020 року «Про стан роботи учнівського самоврядування у І семестрі»;
·
наказ №49 від 07.02.2020
року «Про результати перевірки класних кімнат щодо висвітлення роботи
учнівського самоврядування»;
·
наказ № 51 від 10.02.2020
року «Про стан педагогічного керівництва з роботою учнівського самоврядування»;
·
наказ № 61
від 04.03.2020 року «Про підсумки проведення Дня Святого Валентина»;
·
наказ № 85 від 26.05.2020
року «Про підсумки проведення онлайн-тестування серед учнів 11 класу щодо
профорієнтації»;
·
наказ № 90 від 04.06.2020
року «Про підсумки роботи учнівського
самоврядування у 2019-2020 н.р.».
Слухались такі питання на педагогічних радах: педрада № 7 від
04.06.2020 року « Про підсумки
роботи учнівського самоврядування за рік».
Завдання на наступний 2020-2021 навчальний рік
Планувати свою роботу згідно
виховної проблеми школи: «Системне формування життєвої компетенції та виховання
національно-патріотичної свідомості, здоров’язбережувальної, превентивної
культури учнів на основі виховання дітей та дорослих в безпечній взаємодії в освітньому процесі ».
Педагог-організатор Адаменко Олена Володимирівна
Немає коментарів:
Дописати коментар